10  Patarimų kaip apsirengti einant į pokalbį

Mes suprantame, kad darbo pokalbiai gali būti bauginantys. Parodyti savo geriausias bei stipriausias savybes visiškam nepažįstamui per juokingai trumpą laiką yra nemenka užduotis. Ir, kad galėtumėte tinkamai save pristatyti, turite ne tik tinkamai kalbėti, bet ir tinkamai atrodyti! Palengvinimui, įdarbinimo ekspertai sukūrė gidą apie tai, kaip turėtumėte apsirengti pokalbiui, kad paliktumėte puikų pirmąjį įspūdį.

Apsirenkite pagal įmonės kultūrą

Visų pirma, renkantis aprangą turite atsižvelgti į tai, kokia yra įmonės kultūra. Startup‘ai bei kompanijos  kūrybinėje industrijoje linkusios neapibrėžti griežto aprangos kodo ir teikia pirmenybę patogumui lyginant su didelėmis kompanijomis. Užsidėkite savo proginį kostiumą ir greičiausiai atrodysite per daug išsipuošęs ir ne čia papuolęs. Taip pat būtų, jei pas būsimą bosą tarptautinėje finansų kompanijoje ateitumėte užsidėję džinsus – taip, netgi juodus – tai nebūtų puiki mintis. Apie įmonės ar kompanijos kultūrą galite nesunkiai sužinoti iš socialinių tinklų ar oficialiame jų puslapio skiltyje „Apie mus“. Peržiūrėkite kaip rengiasi tos kompanijos darbuotojai ir pasekite jų pavyzdžiu!

Venkite per ryškių aksesuarų

Venkite tokių aksesuarų, kurie nukreipia dėmesį nuo jūsų asmenybės. Jūs galite pamanyti, kad naujas kaklaraištis, kurį gavote per paskutinę tėvo dieną, išryškina jūsų charizmą bei pasitikėjimą savimi, bet turbūt norėtumėte, kad interviu ėmėjas prisimintu jus ne dėl kaklaraiščio, o ką tuo metu kalbėjote. Dar formalesniam įvaizdžiui, naudojami aksesuarai tokie kaip sąsagos, auskarai ar net kojinės, turėtų būti pasirinkti kuo neutralesni bei subtilesni.

Kad pamatytumėte visus 10 mūsų patarimų jums, žiūrėkite žemiau.

 

„Ką vilkėti einant į darbo pokalbį?“

Pirmasis įspūdis vienas svarbiausių – jūsų pokalbio apranga gali signalizuoti jūsų pastabumą detalėms, jūsų pasitikėjimą savimi ir netgi tai, ar jūs esate tinkamas kandidatas į naują darbo vietą.

Jūs turite kuo atsakingiau pasirinkti ir vilkėti tokią aprangą, kuri atitinka kompaniją ir darbo pokalbio pobūdį. Štai keletas naudingų patarimų, kad jums pasisektų.

Verslo specialistas

Klasikinis verslo kostiumas yra tinkamiausia aprangai formaliai ar tradicinei kompanijai. Rinkitės neutralias spalvas bei vienspalvius marškinius.

Rinkitės iš kostiumėlių ar suknių ir švarko derinių, kad sukurtumėte tinkamą įvaizdį – vienspalviai audiniai ir neryškūs tonai tinkamiausias pasirinkimas.

Verslo kasdieninis

Vilkėkite palaidinę su džinsais ar kelnėmis arba rinkitės vienspalvę suknelę norint sukurti kasdienišką, bet profesionalų įvaizdį.

Derinkite marškinius su medvilninėmis kelnėmis arba tamsiais džinsais norint sukurti laisvą verslo įvaizdį – galite rinktis įvairių spalvų rūbus.

 

Startup‘ai bei kūrybinai

Polo marškinėliai ar kasdieniniai marškiniai puikiai tinka startup‘ams ir pareigoms, į kurias neįeina bendravimas su klientais, tačiau venkite didelių logotipų ar frazių.

Susiaučiama suknelė ar tunika su blauzdinėmis puikiai tinka darbo pokalbiams, kurie vyksta daugiau kūrybinėje aplinkoje.

Top 10 patarimų

  1. Vilkėkite tuos rūbus, su kuriais jaučiatės patogiausiai – nauji batai ar nepatogūs marškiniai gali pakenkti jūsų kūno kalbai.
  2. Atsižvelkite, kad jūsų apranga atitiktų kelionės bei oro sąlygas, kad atvyktumėte kuo geriausiai atrodydami.
  3. Jei nežinote kiek formalią aprangą pasirinkti, dėl viso pikto apsirenkite šiek tiek formaliau, geriau per puošniai, nei per daug kasdieniškai.
  4. Jei jūsų interviu metu skaitysite pranešimą, pasirūpinkite, kad rūbai būtų patogūs stovėti ar vaikščioti, nenukreipiant dėmesio.
  5. Klasikinis įvaizdis geriausias, nebent einate į labai kūrybinį darbo pokalbį; labiausiai tinka juodos ar rudos kelnės, vienspalviai batai bei subtilūs aksesuarai.
  6. Venkite padauginti kvepalų ar po skutimosi losjono, bet prieš įeinant į pastatą rekomenduotume suvalgyti mėtinukę.
  7. Venkite išblukusių džinsų, jei nuspresite vilkėti džinsus– tamsūs ar juodi yra labiausiai priimtini darbo aplinkai, net neformaliose darbovietėse.
  8. Su savimi atsineškite aplanką, jei turite gyvenimo aprašymą ar dokumentus, kuriuos reikės peržiūrėti.
  9. Venkite detalių, kurios nukreiptų dėmesį nuo jūsų asmenybės bei gebėjimų – jūs pageidautumėte, kad interviu ėmėjas jus prisimintų dėl to, ką pasakėte, o ne dėl to, ką vilkėjote.
  10. Sekančiam pokalbiui galite apsirengti šiek tiek laisviau nei pirmajam, tačiau nenukrypstant nuo kompanijos aprangos kodo.

 

Vladimir Tsyglakov
2018.11.16
Skaitykite taip pat
Ką pakeis robotai

2018.11.19

Daugiau »